rostlinná výživa riziko úmrtí

Rostlinná snižuje riziko úmrtí na nemoci srdce. A je v tom nejlepší.

Rostlinná výživa dokázala snížit riziko úmrtí na nemocí srdce v horizontu 10 let téměř ✌️✌️ o 20 % JIŽ PO 5 TÝDNECH ✌️✌️

Za 5 týdnů na zdravé výživě máte o 20 % větší šanci, že se v následujících 10 letech nesetkáte s příčinou úmrtí č. 1. (infarkty, mrtvice, apod).

Dokáží toto vůbec léky?

Říkáte, že jste mladí a infarkty vás nezajímají? Ano, toto téma je úzce spojeno s nemocí v pozdní fázi života, existuje však nesčetné množství benefitů zdravé výživy, které se týkají celého života, byť o nich v tomto příspěvku nepíši.

Plus – kdo to lépe naučí vaše rodiče, než váš vlastní příklad?

Říkáte, že 20% není zas tolik, aby to bylo motivující? Za 5 týdnů mega zázraky vskutku neuděláte.

Dlouhodobý dopad rostlinné výživy na zdraví?

Jezte takto ale dlouhodoběji a vaše cévy se začnou čistit od nánosů plaku, které má v dnešní společnosti skoro každý. Vlastně zatím není jiný vědecky podložený způsob, jak toho dosáhnout. To celkem vede k otázce, proč tato výživa není učena jako základ naší společnosti, ve které jsou nemoci srdce příčinou úmrtí číslo jedna.

I pokud však jste od smrti 50 let daleko, dovedete si představit, jak lépe se budete cítit v těle, které nemá ucpané potrubí, jehož úkolem je roznášet kyslík, živiny a odnášet bordel?

Můžeme se podívat i na výsledek populačního dopadu této změny (což vám jen tak nějaká trendy dieta nenabídne, i proto nedoporučuji trendy diety tipu low-carb, primal a podobné truhlice dukátů pro autory).

Příklad z historie

Ve Finsku měli v 60 letech největší úmrtnost na nemoci srdce. Řekli si, že už nechtějí předčasně umírat na zbytečnou nemoc – jak rozumné. Začali to řešit. Začali eliminovat faktory, které působí riziko úmrtí a nemocí. Jak logické? Více než začít předepisovat prášky.

Vládou podpořený projekt North Karelia se soustředil na změnu zvyků v oblasti – podpora rostlinných potravin, borůvek atd…

… výměnou za redukci živočišných produktů, másla, mlíka apod. Takto v rámci ✌️✌️ 40 let dosáhli snížení rizika na nemoci srdce o 80 % ✌️✌️

Celé Finsko brzy adaptovalo tento přístup. A to vtipné na tom je, že změna byla tak postupná, že když se ptali lidí ve Finsku, jak se změnil jejich jídelníček, řekli že nijak – prostě to nezaznamenali, přestože nejprve jedli „párky s máslem“ a na konci „ovesnou kaši s borůvkama“.

Co so touto informací?

Článek jsem napsal s jednoduchým účelem: ukázat lidem, že je zde možnost žít mnohem zdravějším způsobem. Kdo zkusí rostlinná jídla (např. v restauraci, či podle receptů, nebo jen jednoduchou ovesnou kaši s ovocem a datlovým sirupem), zjistí, že je to velice chutný způsob výživy. 

To je okamžik veliké výhry: Zjistíte, že můžete jíst skvěle, u toho se cítit skvěle a ve finále dosahovat takových výsledků, jako jsou mnoho let zdravého a aktivního života navíc.

Otázka je, kdy začít? Nejlépe při další volbě jídla. Můžete ale čekat třeba 40 let, než se vedle vás změní kultura tak, že si změny ani nevšimnete. Otázka je, kolik vás těch 40 let bude stát.

Zanechte komentář

About Josef Laštovička

Tvůrce webu Začít Život. Propagátor rostlinné výživy a životního stylu z oblastí s nejvyšší průměrnou délkou života na Zemi. Člověk s vizí, že lidé jednou budou preferovat chutná jídla, která zlepšují jejich zdraví, šetří planetu a životy zvířat.

Leave a Comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *