3 netradiční věci, které rozhodují o tvém zdraví

Zdraví je téma, které se týká každého z nás. Proto je dobré, věnovat pozornost příležitostem, které nás v této oblasti mohou obohatit. Tento článek nebude o tom, že pomeranč obsahuje vitamin C. Tyto informace již nepochybě víte. V tomto článku se podíváme se hlouběji na to, co ovlivňuje naše zdraví.

Nedávno jsem jel na výlet na kole. Moc jsem nevěděl kudy se dostat do cíle, a tak jsem se zeptal se jednoho pána na cestu. Dostal jsem odpověď. Dříve, než jsem se však stihl rozjet, pán mi začal vyprávět svůj život, včetně dlouhého seznu jeho aktuálních nemocí. Nechápal jsem, jak jsme se tak rychle dostali k tomuhle tématu. Pánovi asi chyběl někdo, komu by se mohl vypovídat. Jen jsem u jeho vykládání kýval, třepal a kroutil hlavou do všech možných směrů a říkal hm hm...

Coby člověk, který se zajímá o zdravý životní styl, vím, že většina jeho nemocí je zbytečná (cukrovka, bolesti v končetinách…). Působí si to sám – svým zvláštním sebedestruktivním chováním.

Je si toho však onen pán vědom? Vsadím se, že stejně tak jako naprostá většina lidí, by i tento člověk řekl: „Hlavně to zdraví aby sloužilo“...

...a potom - stejně tak jako naprostá většina lidí - by šel a dal by si panáka, klobásu, bůček…

Takto to má tolik lidí kolem mě. Všichni mají „zdraví na prvním místě“, ale jen málokdo pro to něco dělá. Většina lidí dokonce dělá přesný opak. Proto se není čemu divit, že žijeme v době epidemie civilizačních nemocí a půrměrná délka života má poprvé v historii začít klesat.

Degradace lidí již předčila pokorok medicíny.

Ta situace je natolik paradoxní, že jsem se rozhodl sepsat krátký článek. Třeba vás to inspiruje ke zdravějšímu životu a debaty na ulicích pak budou příjemnější.

Co netradičního tedy rozhoduje o našem zdraví?

1.    Marketing a reklamy a finanční zájmy

Žijeme v komerční době. Peníze hýbou světem. Reklamy zase hýbou vašimi peněženkami. Sami si domylsete, koklik sfér (počínaje medicínou, naukou, výchovou, média,...) je ovlivněno marketingerm, reklamou a finančními zájmy nejrůznějších firem.

 

Teď jednoduchá logika: Co je účelem reklamy?

Účelem reklamy je přivést zákazníky a vydělat peníze.

Bavíme-li se o zdraví, tak naprostá většina produktů vliv vaše zdraví ignoruje. Spousta produktů se samozřejmě prezentuje, jakože vám má zdraví zlepšit. Lidé však často brzo zjistí, že je to spíše slepá ulička. Produkty vám většinou nabízejí krátkodobé řešení, ale za chvíli zjistíte, že tudy cesta nevede.

Jedno je totiž pravda: to nejzdravější je již vytvořeno přírodou. Zdraví má být přirozenou vlastností člověka. Oddaluje se od něj tím, že si vymýšlí nejrůznější produkty, na kterých následně vydělává pod vidinou zisku.

Ve společnosti, kde je prioritou finanční zisk, to však ani jinak být nemůže. Příroda a přírodní produkty mají totiž jednu nevýhodu:

Nedají se patentovat.

Nikdo je nemůže vlastnit, tedy na ně nikdo nebude dělat reklamu. Nikdo vám nebude dělat reklamu na zeleninu. Nikdo vás nebude vzdělávat o jejich výhodách, protože si ji prostě nemůže patentovat. A když neznáte hodnotu třeba právě zeleniny, nebude se vám ji chtít kupovat.

Na co však uvidíte reklamu?

Léky. Fast Foody. Stovky produktů v obchodech. Doplňky stravy. Pilulky na zlepšení imunity. To všechno už vlastní nějaká firma.  Té se reklama vyplatí. Vyplatí se jí investovat do vašeho vzdělání (o tom, jak jsou její produkty super). Jenže – málo kdy má tato firma skutečný zájem o vaše zdraví. Zájem firmy je zisk.

Shrnuto – pokud jste pasivní v oblasti čerpání informací, pokud si sami nevybíráte zdroje svých informací, tak je do vás jen tlačen marketing nejrůznějších firem. Ten pak vytváří většinu vašich znalostí a řídí většinu vašeho chování. Zájem tohoto marketingu je zisk - nikoliv vaše zdraví.

Proto, když jde o zdraví, je tolik důležité být vědomý/á v tom, kam se zaměřuje…

2.  Tvoje pozornost

Tím se dostáváme k druhému bodu, kterým chci říci jednoduchou věc: Každý sám má své zdraví ve svých rukou. I když na nás odevšad křičí reklamy, můžeme je ignorovat. Je však zapotřebí být v tomto ohledu vědomí a zaměřit svoji pozornost někam jinam.

 

Co se skutečně děje při „změně zaměření vaší pozornosti“ se nedá moc popsat slovy. Pokud to člověk udělá, zažije mírné „odpojení z Matrixu“. Naprostá většina lidí totiž žije pasivně a jen do sebe nechává nalévat, co se komu hodí. Jakmile si však rezervujete svoji hlavu pro sebe, přestanete být pasivní. Vystoupíte ze zaběhnutých rutin. Díky tomu brzy uvidíte, jak robotická a pasivní – jinými slovy líná – je naprostá většina lidí kolem nás.

Máte možnost sami si volit informace, které chcete mít ve své hlavě - stačí si to uvědomit a přestat se chovat slepě. Samozřejmě to vyžaduje i nějakou aktivitu.

Doporučuji tedy – nebýt pasivní. Sledujte přednášky, kupte si knížku (svoji knihu dávám v elektronické podobě za cenu dobrovolnou), kurz na toto téma (www.crsklub.czj) a začněte něco dělat. Jinak z vás vaše pasivita dělá chodící peněženku pro někoho jiného, která platí svým časem, penězi a ve finále i zdravím.

3.  Nevhodné informace

I když se rozhodnete vzdělávat se v oblasti svého zdraví, rovnou vám mohu říci, že na vás čeká veliká spousta pastí.

Mnohé knihy, které se vydávají – to je katastrofa. Nejpopulárnější knihy jsou cíleny na hubnutí. Nabízí rychlé řešení, ale vůbec nezohledňují dlouhodobé dopady, které jsou často předvídatelně horší. Lidé se však ženou za krátkodobým rádoby-řešením, které se jim jeví pohodlné, a nad dlouhodobými důsledky se nepřemýšlí.

Říkáš: „OK, jdu do toho. Jak teda začít? Odkud čerpat informace, které nebudou jen byznysová hantýrka, ale které budou mít skutečnou a ověřenou hodnotu?"

Povím vám, jak jsem začal já.

Modré zóny

Měl jsem to štěstí, že se mi do života dostala nauka o Modrých zónách – oblasti dlouhověkosti na naší planetě - místa, kde jsou lidé mnohem zdravější než my a žijí i mnohem déle než my.

V jedné z těchto zón jsem přes dva měsíce žil (Loma Linda, Kalifornie). Učil jsem se od tamějších lidí jejich životní styl.

Většina dnešních nemocí je působena nevhodným životním stylem, zejména jídlem, a tak osvojíte-li si životní styl, který tyto nemoci negeneruje, je to pro váš život výhra nepopsatelných rozměrů.

Při pobytu v oné oblasti dlouhověkosti a zdraví jsem viděl lidi vyléčené z údajně nevyléčitelných nemocí. Byl jsem na stáži v programu, kde je vše vědecky a lékařsky monitorováno. Tohle je tak réálné a seriózní, jak jen může. Jen se o tom boužel málo kdo dozví.

Naučit se jejich životní styl, zejména tedy rostlinný způsob výživy, omezování stresu, dbát na nějaký pohyb v životě… mi přišlo moudré, protože je to společným znakem oblastí na této planetě, kde se celé populace lidí (tedy ne jen nahodilí jednotlivci) dožívají vysokých věků a jsou mnohem zdravější než my.

To je tedy můj tip:

Jdi do globálně ověřeného, funkčního životního stylu.

Určitě nedoporučuji experimenty tipu výživa podle krevních skupin, paleo či primal diety, aj

Kašlete na potravinové doplňky, nejrůznější kokteily, prášky, experimenty…

… vždycky to má krásnou reklamu, ale v kontextu se vzděláním od lidí, kteří jsou zatím nejzdravější na této planetě mohu opět zopakovat:

To zdravé už tady je nachystáno od přírody. Člověk má být zdravý od přírody. Komplikuje si to však nejrůznějšíma produktama.

 

Závěr

Záleží vám na vašem zdraví? Začněte pro to něco dělat – jinak o něj téměř jistě přijdete. Dnešní doba funguje tak, že automaticky odebírá zdraví každému, kdo je v této oblasti pasivní. To je závěrem tohoto článku.

Těm, co o to mají zájem, mohu doporučit knihy: Hanse Diehla (moje první knihy, které mě zavedly do tohoto tématu). Michaela Gregera (Jak nezemřít. Nebo jeho přednášku).

Občas pořádám živá vysílání, kde mluvím na nejrůznější témata spojená s výživou (obezita). Podívej se, jestli se zrovna nějaké nechystá.

Zároveň teď běží kampaň online kurzu pro výuku jazyků: EasyLingo.

Minimálně mladým mohu doporučit věnovat se angličtině, protože naprostá většina informací, které mají hodnotu, tak se nachází v tomto jazyce. Díky tomu získáte schopnost analyzovat informace, ověřit si jejich pravost. Proto můžete začít i nějakými materiály zdarma od EasyLinga kliknutím na obrázek výše.

Zanechte odpověď